Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2013 15:13 - СУПЕРИЗТРЕБИТЕЛЯТ ОТ 5-ТО ПОКОЛЕНИЕ F-35 - НАЙ-СКЪПИЯТ ПРОВАЛ В ИСТОРИЯТА НА САЩ
Автор: lyubomircholakov Категория: Политика   
Прочетен: 8787 Коментари: 2 Гласове:
15

Последна промяна: 12.03.2013 18:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

От 2001 г. досега за F-35 са похарчени 396 милиарда долара

 

 

imageimage 


Според доклад, изготвен от Отдела за експлоатационни изпитания и оценки на Министерството на отбраната на САЩ, изтребителите-бомбардировачи от 5-то поколение F-35 Lighting II не са готови не само за бойни, но дори и за учебни полети поради проблеми с обзора от кабината, откази на различни системи при температури под плюс 15 градуса по Целзий  и много други недостатъци.
 Докладът, който нанася тежък удар по програмата F-35, беше публикуван на 6 март 2013 г. от Проекта за надзор върху дейността на правителството (POGO), макар неговите съставители да са предполагали, че никой, освен членовете на Конгреса на САЩ, не може да го прочете.

По данни на доклада, който е написан през февруари 2013 г., F-35 има най-лошия обзор от пилотската кабина сред всички самолети, които се намират на въоръжение във Военно-въздушните сили на САЩ. Макар проектантите на изтребителя да заявяват, че модерният дисплеен шлем ще позволи на пилота на F-35 "да вижда през кабината", на практика стана ясно, че обикновеният обзор през фонара (остъклението) изобщо не може да мине на заден план - а при новия изтребител този обзор е твърде малък.

 

 

image
 

Един от пилотите-изпитатели заяви, че в близък бой с използване на самолетни оръдия F-35 "винаги ще бъде свалян", защото бил "летяща мишена". Другите пилоти предположиха, че недостатъчният обзор не ще позволи F-35 да бъде използван за обучение на летци.

Докладът разкри още цяла редица критични дефекти. Сред тях: възможни откази на системата на катапултиране на пилота, липса на защита срещу удари от мълнии, както и проблеми с интерфейса на компютърната система за управление, за която докладът отбелязва: "не дава сигурност, че пилотът ще може безопасно да изпълнява твърде важни манипулации".

Според съставителите на доклада, самолетът може да използван за обучение на пилоти-курсанти само за излитане, кацане и полет в състава на звено с други F-35 и с F-16, но е негоден за бойни упражнения. При това се отбелязва, че стажантът може да управлява самолета само в дозвуков режим на полет, макар според разчетните характеристики той да би трябвало да развива скорост от 1,6 Мах (1900 км/ч).

Отбелязва се, че проблемите с компютризирания шлем са главната причина за повечето случаи на прекъснати полети с F-35. Но експертите разкриват и други проблеми в сигурността и ремонтната годност на самолета. Например, стана ясно, че самолетът задължително трябва да бъде в отопляван хангар, защото при температура под плюс 15 градуса по Целзий компютърните системи на F-35 многократно са отказвали да се включат поради това, че блокът на енергийното захранване не е разчетен за студено време.

 

 

image
 

Авторите на доклада правят заключение:

"Дефектите в самолета, необходимостта постоянно да се търсят заобиколни начини за изпълнение на летателните процедури и крайно ограничените възможности на вътрешните системи не позволяват участието на F-35 в провеждането на тренировки в състава на ескадрила и участието му в бойни действия".

F-35 се разработва от корпорацията "Локхийд Мартин" като алтернатива на по-скъпия проект за изтребител от 5-то поколение F-22 "Raptor". Първият си експериментален полет F-35 извърши през 2006 г., САЩ планират да го приемат на въоръжение през 2016 г. и да купят не по-малко от 600 бройки. Американските военни искат да заменят с него остарелите А-10 "Тъндърболт", F-16, AV-8B "Хариър" и F/A-18 "Хорнет".

 

image


Военните наблюдатели отбелязват, че F-35 е най-скъпата програма за превъоръжаване в цялата история на САЩ. Цената на един самолет е между 197 и 237 милиона долара. Досега само за разработването са похарчени 396 милиарда долара. Но, независимо от изразходваната огромна сума, изтребителят не отговаря на зададените характеристики.

Освен това, във вече готовите пробни екземпляри продължават да се откриват технически дефекти: в края на февруари 2013 г. в лопатките на двигателната турбина на един от самолетите бяха открити пукнатини, поради което изпитателните полети на F-35 бяха прекратени за седмица.

 В същото време в Русия приключиха изпитанията на руския изтребител Т-50, разработен от компанията "Сухой", и се подготвя неговото приемане на въоръжение.

 

 

image
Т-50

 

Серийното му производство се предвижда да започне през 2015 г.

 

 

image
Т-50

 

По материали от интернет




Гласувай:
16


Вълнообразно


1. chavdar01 - РУСНАЦИТЕ ПАК "ПРАСНАХА" АМЕРИКАНЦИТЕ!!!
11.03.2013 17:08
ЗАСЕГА Т-50 СЕ ВОДИ КАТО НАЙ-ДОБРОТО!
цитирай
2. audan - Самолетите в България
12.03.2013 00:11
Чудя се защо гледаме да кууваме стари модели самолети от НАТО, а не нови руски.
Добре, няма Варшавски договор, но руските самолети, въртолети и танкове са най-добрите в света сега и в същото време в пъти по-евтини от качествените неруски.
Сравнения в Тубата колкото искате и ВСИЧКИ са в полза на руската техника!

За АК-47 няма да говоря - стар е за съвременната концепция на боя. Макар че има и нови модели АК.

Аз не съм русофил, просто - реалист.
А после родолюбец и не разбирам защо карабината на нашият Бакалов (съчетаваща предимствата на АК-47 и М-16) не се прие да се произвежда във ВМЗ, а сега ще го правят в САЩ?.

Няма ли най-сетне в МО да управляват българи?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lyubomircholakov
Категория: Политика
Прочетен: 3749502
Постинги: 581
Коментари: 2011
Гласове: 3305
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031