Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2021 18:32 - Вещицата и златната рибка
Автор: troia Категория: Хоби   
Прочетен: 8436 Коментари: 10 Гласове:
29

Последна промяна: 16.10.2021 21:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
image




Оглеждала  се баба Яга в своето старо и пукнато огледало и стигнала до заключението:

-          Явно съм дебела щом не ми върви в любовния живот. Няма какво друго да е. Все още съм млада и красива.

Речено-сторено. Вещицата започнала безмилостна диета в името на любовта. Гладувала няколко дена, пила само вода, хрупала салата от коприва  и започнала да гледа на кръв. Избухливият  й нрав станал още по- взривоопасен. Постоянния глад я карал да мрази живота и всичко живо около нея. Една нощ вярната й приятелка – жълтата змия  напуснала къщата като се настанила на поляната под един камък. Двата влюбени паяка си направили ново жилище близо до кокошите крака. Страхували се да не станат жертва на някой глупав порив за почистване на прашасалия таван .

Разбрала вещицата, че само с треволяци не се живее и решила да си наруши режима. Грабнала тигана и хукнала към близката река. Нали била магьосница, бързо хванала една  рибка.

-          Ох, как ще те изпържа и ще те полея с чаша бяло вино! – размечтала се баба Яга.

-          Не ме яж, Могъща! Аз съм златна рибка и изпълнявам желания.

-          Как ще си златна като си зелена като тревата?! Я не ме лъжи! – скастрила я вещицата. Студените й очи гледали изпитателно и пресметливо.

-          Още съм малка и затова не съм златна. Но мога да ти сбъдна едно желание. Само ми сподели. – заобяснявала рибката.

-          Искам... искам да съм слаба, елегантна и грациозна. – промърморила баба Яга.

-          Това не мога да го сбъдна, защото ти си слаба, елегантна и грациозна. – заявила с мазен глас  новоизлюпената  магьосница.

-          Я не ме ласкай!  С фалшиви комплименти няма да се спасиш. – разфучала се баба Яга. Нали все била гладна, търпението изобщо не било от силните й качества.

-          Извинявай, Могъща! Пожелай си нещо друго. – проговорила умоляващо рибката.

-          Искам този, който ме обича и аз обичам  вечерта да прекрачи моя праг. – заявила вещицата.

-          Така да бъде. – въздъхнала тъжно тя.

-          Ако  сбъднеш желанието ми сутринта ще ти даря свободата. – обещала баба Яга, ала в очите й проблеснал злобен пламък.

Като  намек каква съдба я очаква вещицата сложила зелената рибка в една тенджера с повечко вода и два сурови картофа.

Вечерта дошла бавно и тягостно. Вещицата се разхождала нервно из малката си стая хвърляйки гладни погледи към тенджерата. Рибката кротувала омърлушена и тъжна.

Точно в полунощ вратата на дървената къща се отворила. На прага стоял дядо Яго с огромен поднос от  ухаещо печено глиганче с лимонче.

-          Любима моя, това е специалният ми подарък за теб. Вече не ме интересуват изящни нимфи и палави дриади. Ти си единствена ми любов.

Магьосницата онемяла от изненада, щастие и безумен глад.



image


 

-          Ще си хапнем и пийнем както в доброто старо време. Не се притеснявай за фигурата си. – подхвърлил лукаво нейният възлюбен.

В последният момент  баба Яга се усетила и хлопнала капака на тенджерата. Златната рибка потънала в мрачна тишина и само предполага какво се е случило. Всъщност за нея най-важното било, че ще живее.

На другия ден рано сутринта дядо Яго се отправил с тенджерата към реката.

-          Благодаря ти, благодаря ти...-викала зелената рибка, плувайки щастливо.

-          Голяма си късметлийка, нали знаеш? – подсмихвал се магьосника.

-          Нито си златна, нито изпълняваш желания, но спаси кожата. Благодари на гарвана –вестоносец, който ви е подслушал, а после ми докладва всичко. Понякога и от клюкарите има полза. – намигнал й дяволито дядо Яго.

Ако някой ден се отбиете в Черната гора и решите да утолите жаждата си  в близката река не бързайте. Ако видите зелена рибка помолете я да ви сбъдне някое съкровено желание. Може пък да се окаже наистина златна.

 

 image




 






Гласувай:
29


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. valben - Виж, ти...
16.10.2021 19:43
Тази палавница я бях забравил. И още върши щуротии... И дядо Яго и той изперкал. Златната рибка си е още златна, зависи с какви очи я гледаш.
Добре разказана история, припомни ми за Старата гора. Браво!
Вал
цитирай
2. troia - Здравей, Вал!
16.10.2021 20:05
Как така ще е изперкал дядо Яго?! Той е лудо влюбен в най-красивата и могъща вещица.:))) Като се замисля те влюбените отстрани изглеждат изперкали.:)
Благодаря за добрите думи, Вал!
И ти отдавна не си публикувал приказка.
цитирай
3. tonsun - https://www.youtube.com/watch?v=Jt3USF3bVZU
16.10.2021 21:07
Какво ли не измисляме, за да спасим кожляка, когато стане напечено, но понякога без магьосник /чудо/ няма как да ни се размине. :)

И една "музикална" Баба Яга от мен;)
цитирай
4. troia - Здравей, tonsun!
16.10.2021 21:38
Ама тази музикална баба Яга голяма танцьорка ха ха Сладурана е.:)
Много ти благодаря за клипчето.
Можем само да си пожелаем такива хубави чудеса не само в приказките, но и в живота ни.:)
цитирай
5. vesever - Хаха, Кати, направо ме разби. Много ...
22.10.2021 21:48
Хаха, Кати, направо ме разби. Много оригинално и сладурско и мило!
А тоя дядо Яго от снимката, ма той голям красавец! Как си го подбрала, много яка визия!
Нахили ме в петък вечер, благодаря и прегръдки от мен, Приятелко!
цитирай
6. troia - Благодаря ти, Веси!
24.10.2021 13:32
Радвам се, че съм те разсмяла. Това беше целта.
А за моята героиня винаги най-хубавото: красив принц или магьосник.
И баба Яга има вкус. :)))
Не коментирам при теб, защото не съм антиваксър и дори съм ваксини рана. Ако е
вярно това, което пишеш значи ми остават около 5 години живот. Смятам да си го изживея с усмивка и сега пиша весели неща.
Бъди здрава и се ПАЗИ!
цитирай
7. monarh1991 - https://www.youtube.com/watch?v=Gp9Z8jP23uE
31.10.2021 18:15
Кате, все неочакван завършек и то сполучливо даваш на разказите си. Тук хубавото е, че я е приел такава каквато е. И може би че старата любов ръжда не хваща. Явно и тук златна е в преносен смисъл. А Дядо Яго е като елф или научнофантастичен персонаж. И може да е изненада, но поздрав с едноименната песен на хитова бг банда.
цитирай
8. troia - Благодаря ти, Мони!
01.11.2021 20:00
Наистина ме изненада с коментара си и поздрава си. :))
Поздрави!
цитирай
9. donchevav - Много светла приказка! Всички о...
31.12.2021 15:04
Много светла приказка! Всички образи са чудесни - и баба Яга, толкова ранима, предвидима и обяснима в човешкия си порив към любов и щастие, и дядо Яго с благодушието и сговорчивостта си, и малката зелена хитруша-късметлийка. Доброто е в основата на всичко естествено и природно; всяко издевателство над онова, което Бог ни е дал, ражда уродливост и зложелателство. Баба Яга нямаше и да помисли да лови недорасли зелени рибки, ако беше закусила с бекон и яйца и обядвала сочен стек мидиъм реър:)))
Майсторка си, Кате, правиш от най-страшните приказни герои добри, обичливи и по човешки разбираеми същества, в които често се припознаваме!
Честито Рождество Христово!
Здраве, обич и нови светли вдъхновения!
Весели новогодишни празници!
Прегръдка!
цитирай
10. troia - Ч. Н. Г.
02.01.2022 18:47
Вени, благодаря ти. Много ми е приятно, че харесваш моята любима героиня баба Яга. Сигурно си се досетила, че тя притежава някои от моите положителни качества. Това е в кръга на шегата. Винаги ми пишеш толкова мили коментари, че ги чета с удоволствие и ме мотивираш пак да пиша. Извини ме за закъснението, но по-рядко се отбивам в блога.
Голяма прегръдка и от мен! Много здраве и щастие през цялата 2022г!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: troia
Категория: Тя и той
Прочетен: 1014094
Постинги: 753
Коментари: 8670
Гласове: 27763
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031