Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2012 11:11 - КОМИСИЯТА ЗА ДИСКРИМИНАЦИЯ ОБЕЗБЪЛГАРЯВА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ
Автор: lyubomircholakov Категория: Политика   
Прочетен: 7699 Коментари: 16 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Комисия за защита от дискриминация: Левски бил нарушител на реда, Вазов бил неправ, но трудно се редактирал, „Къде си вярна, ти любов народна” не е много подходяща за учебник по „Музика” 15 август 2012 | 10:16 | Агенция "Фокус" Начало / Мнение Във връзка с полемиката, която се разгоря през последните дни по повод оставането на текстовете на поета-революционер Христо Ботев в българските учебници в Агенция „Фокус” се получиха много писма от цялата страна. По този повод безпристрастно предлагаме на читателите си подборка от примери на Аналитичните констативни доклади, публикувани на интернет-страницата на Комисията за защита от дискриминация. 
От тези примери, ще научите че Апостола на свободата е бил нарушител на обществения ред в империята, че „Къде си вярна ти любов народна”, за да присъства в учебниците по музика, трябва много внимателно да се коментира, че Вазов в много случаи не е прав, но трудно се редактира, че същото се отнася до Ботев. Ще разберете, че индианецът не трябва да се изобразява на кон с пера и томахавка в ръка, защото така е изглеждал през далечната 1842 г., а сега не изглеждал така, защото живеел в резерват, същото се отнасяло и за аборигените в Австралия.
Всичко това, може би трябва да се остави без коментар. Освен ако не си зададем въпроса имат ли покой в знайните си и незнайни гробове българските национални герои и просветители, като ни гледат отвисоко какви неща творим днес и за какво харчим народните пари, вместо действително да образоваме бъдещето на България. Очевидно някогашният пролетарски интернационализъм щедро се заменя с криворазбрана представа за космополитизъм и псевдотолерантност, от което трудно някой ще бъде заставен да ни уважава повече.
В следващия текст всяка прилика с т.нар. кандидатстудентски бисери е случайна. Не е засегнато и мнението на Седящия бик, Винету, Текумзе, Оцеола и ред индиански вождове, които освен че присъстват в юношеските романи, с които сме израснали, едва ли биха имали добро мнение за съвременните трактовки на антидискриминационните ни чиновници.


-Урок 20 „Движение за българска държава”
Много коректно е развит и този урок – прави се разграничение между това, че балканските християнски народи въстават срещу султана, който стои начело на империята, а не срещу мирното мюсюлманско население. Това население също е със статута на „рая”.
„.. балканските християнски народи – сърбите и гърците първи въстанали с оръжие срещу властта на султана....” 
„… османската полиция заловила Апостола и съдът го осъдила на смърт” – тази тема е много деликатна,, защото Васил Левски е национален герой и при преподаването на урока за Левски и неговото залавяне, трябва да се внимава с етнонимите „османци” и „турци”. Факт е, че в конкретния случай авторите коректно са използвали словосъчетанието „османска полиция”, а не турска, но смятам, че е редно да има и допълнителен обяснителен текст за това, че османската полиция е изпълнявала служебните си ангажименти, за османската полиция, Васил Левски е бил нарушител на реда. Такава е била политиката на империята.


1.Български език, 7. клас, Просвета, 2008, Милена Васева, Весела Михайлова 

Стр. 56 - Урок „Знам и мога”, Правилно и неправилно цитиране,: „...Той беше Мунчо. Като позна главата на любимия си Русия-на, той вторачи яростни, безумни очи в нея и изригна, в един дъжд от плюнки, една колосална попръжня против Мохамеда и султана...” Приведеният текст от „Под игото” на Иван Вазов би могъл да бъде спестен и заменен с друг, доколкото в случая не се изучава художественото произведение, а се посочва пример за правилно и неправилно цитиране. 

Стр. 57 - „... да гледа турчин, че бесней над бащино ми огнище... Бунтовникът не може да се примири с това, че турците „беснеят над бащино му огнище”. Приведеният текст би могъл да бъде спестен и заменен с друг, доколкото в случая не се изучава Ботев, а се посочва пример за правилно и неправилно цитиране.

2.Български език, 7. клас, изд. къща "Анубис", 2011, Петя Костадинова, Капка Велинова

1.Български език (Образователно направление) за Пред училище, автор проф. д-р Фидана Георгиева Даскалова – Димиева

Стр. 17 - "Художествен текст" Упражнение върху "На прощаване" от Христо Ботев, 
„...Но кълни, майко, проклинай
Таз турска черна прокуда, 
Дето нас млади пропъди
По таз тежка чужбина –
Да ходим,да се скитаме
Немили, клети, недраги!...” 
При евентуалното възприемане на текста извън историческия контекст, съществува риск за пренасяне на тези отношения от страна на учениците върху техните съвременници.

-Дискриминация по Възраст:
Стр. 17 - "На прощаване" от Христо Ботев, В цитирания по-горе текст, младите са прокудени, немили, клети, недраги.

3.Литература, 7. клас, изд. къща „Анубис”, 2011, Клео Протохристова, Светла Черпокова, Аделина Странджева, Николай Даскалов, Деян Янев
-Етнически произход:
Стр. 10, 18, 22 - "Свободолюбие и героизъм" , Христо Ботев "На прощаване в 1868 г." „...Но кълни, майко, проклинай
Таз турска черна прокуда, 
Дето нас млади пропъди
По таз тежка чужбина –
Да ходим,да се скитаме
Немили, клети, недраги!... 
... та сърце, майко, не трае 
да гледа турчин, че бесней 
над бащино ми огнище... 
...затуй, че клетник не трая 
пред турци глава да скланя, 
сюрмашко тегло да гледа!"
"Турска прокуда, беснеещ турчин, турците...убиват, позорят.. и т.н." При евентуалното възприемане на текста извън историческия контекст, съществува риск за пренасяне на отрицателното отношение към турците от страна на учениците върху техните съвременници. Липсва съвременен коментар за историческите измерения на описани събития и явления.

Стр. 73, 74 - Иван Вазов " Една българка", "Едното заптие, стар и дебел турчин, плесна с бича си и ги изпсува. -Назад, свини гяурски! Бягайте!....Хай, влазяй, магарице!..." Турчинът е стар и дебел. Българките са наречени свини гяурски, хънзъри, кучки, а баба Илийца - магарица... Тази наситеност на текста с епитети обогатява художествения текст, но в същото време обърква учениците по отношение на собствената и чуждата идентичност. Автентичният текст не е съпроводен с подходящ коментар от страна на авторите на учебника.
Стр. 82 - Иван Вазов " Една българка", "...Турци трябва да са... Тая нощ ще ни изколят..." Турците са представени като убийци. Цитатът, оставен без необходимия коментар, води пряко към създаване на крайни стереотипи. Нещо повече, анализът на авторите ненужно и небезпристрастно акцентира върху цитати, които, извадени от контекста на разказа, изместват вниманието от високата морално-естетическа стойност на разказа към фона от исторически събития. Примерите за това са в следващия текст.
Стр. 90, 96, 107 - Иван Вазов "Една българка", "...презрението на турците, неотзивчивостта ..." "Те са зли, кръвожадни, люти, свирепи. Определянето им като "тълпа", "шумна сган", "тайфа" ги поставя на равнището на нецивилизоваността. Неподплатеното с разумни основания господарско високомерие, безсмислена жестокост, стихийността на постъпките - всичко това са важни елементи от характеристиката на поробителя в разказа." "б) героинята търси път към сърцето на насилника..." Изброени са всички възможни отрицателни качества, като поробителят се свързва с определен етнос. Анализът на авторите би трябвало да е в посока моралните качества на героинята и художествената стойност на произведението.
Стр. 108-111 - Иван Вазов "Опълченците на Шипка" 
"...гъсти орди лазят...И ордите тръгват с викове сърдити...Турците реват, насипи налитат и падат, и мрат; - Идат като тигри, бягат като овци...душманските орди, бесни и шумещи!...орди дивашки.... "...младите дружини...оплискани с кърви... ...всякой гледа само да бъде напред и гърди геройски на смърт да изложи, и един враг повече мъртъв да положи. .....те ще паднат, но честно, без страх кат шъпа спартанци... 
.. При тез думи силни дружините горди очакват геройски... с една смърт юнашка и с една победа... героите наши като скали твърди желязото срещат с железни си гърди и фърлят се с песни в свирепата сеч..." 
Две страни в пряк сблъсък. От едната страна са турците - с всички характеристики на врагове. От другата страна са българските опълченци - с всички характеристики на герои. Авторите на учебника не са направили разграничение между изобразените в художествена форма исторически събития и съществуващи съвременни стереотипи, разглеждащи отношенията между турци и българи винаги като вражески.

4.Музика, 7. клас, Просвета, 2008, Вяра Сотирова, Здравка Матеева
Стр. 107 - Песни – „Къде си вярна ти любов народна”, текст Добри Чинтулов. Трите куплета, представени в учебника могат се впишат в рамките на патриотизма. Но при проявен интерес към целия текст, учениците ще прочетат следното: 
"..Пламни, пламни ти в нас, любов гореща,
противо турци да стоим насреща!
Да викнем всинца с глас голям
по всичкия Коджабалкан:
голямо, мало, ставай,
оръжие запасвай!
На пояс тънки саби запашете,
за бащината си земя станете,
колете турски племена,
пълнете с техните тела
пространните равнини,
дълбоките долини!
Прочитът на такъв текст, в който турците са представени като врагове, които трябва да се колят, неизбежно ще доведе не само до предразсъдъци, но и до взаимна омраза. От една страна е напълно реална опасността от издигане на съвременни призиви с подобно съдържание. От друа страна – обидата от незаслужено вменяване на историческа вина.

5.Музика, 7. клас, изд. къща "Анубис", 2011, Валентина Манолова, Галина Стоянова, Юлиана Близнакова
-Етнически произход:
-"Световното музикално изкуство по времето на Ренесанса". Добри Чинтулов "Къде си вярна ти любов народна": 
"..Пламни, пламни ти в нас, любов гореща,
противо турци да стоим насреща!
Да викнем всинца с глас голям
по всичкия Коджабалкан:
голямо, мало, ставай,
оръжие запасвай!
На пояс тънки саби запашете,
за бащината си земя станете,
колете турски племена,
пълнете с техните тела
пространните равнини,
дълбоките долини!”
Посоченият цитат, който е в края на стихотворението, не е даден в учебника. Независимо от това се предполага, че учениците ще бъдат запознати с целия текст. Тъй като учебният предмет е музика, текстът е оставен без коментар относно историческия контекст на съдържанието. Турците са представени като врагове, които трябва да се колят. Липсата на коментар за историческите измерения на посочения цитат , го препраща лесно към съвременното му преекспониране и създаване на стереотипи.

Издателство „Даниела Убенова” 
Урок Буква "И", стр. 21- изображение на коренен американец (индианец), яхнал кон, с перо на главата и томахавка в ръката. 
Според Уикипедия индианците са изглеждали така около 1842 г. На страницата на същия източник е показана снимка датираща от 1916 г., на която ясно се вижда разликата в това как изглеждат т.н. „индианци” към дадения момент, а в наше време и тази им визия не е актуална – различава ги единствено цвят на кожата, расови черти, форма на череп. 
Заключение: 
Децата не бива да бъдат подвеждани относно визията на дадена раса, при условие че никъде на друго място няма изображение на представители на съответната раса.

32.„Изобразително изкуство за първи клас” 
Издателство „Прозорец”
Автори: Лучия Ангелова, Пламен Легкоступ
Урок „Маски” стр. 71 има снимка на мъж, от негро-австралоидната раса изобразяваща го с изрисувано лице, което създава впечатление за диващина в сравнение с останалите снимки от урока, които представляват археологически маски, маски на кукери и на артисти- клоун, мим и др. 
Имайки предвид естеството на урока е ясно, че авторите са искали да покажат племенна маска, но в случая тя се възприема от децата като типична за всички представители на негро-австралоидната раса.

-Урок 20 „Движение за българска държава”
Много коректно е развит и този урок – прави се разграничение между това, че балканските християнски народи въстават срещу султана, който стои начело на империята, а не срещу мирното мюсюлманско население. Това население също е със статута на „рая”.
„.. балканските християнски народи – сърбите и гърците първи въстанали с оръжие срещу властта на султана....” 
„… османската полиция заловила Апостола и съдът го осъдила на смърт” – тази тема е много деликатна,, защото Васил Левски е национален герой и при преподаването на урока за Левски и неговото залавяне, трябва да се внимава с етнонимите „османци” и „турци”. Факт е, че в конкретния случай авторите коректно са използвали словосъчетанието „османска полиция”, а не турска, но смятам, че е редно да има и допълнителен обяснителен текст за това, че османската полиция е изпълнявала служебните си ангажименти, за османската полиция, Васил Левски е бил нарушител на реда. Такава е била политиката на империята.

-Урок 21 „Освобождението на България”
„Султанската полиция разкрила плана и въстанието (Априлското) избухнало по-рано”.
По нататък в урока коректно и точно се използват словосъчетанията „османски насилия”, „османска империя”. В дух на религиозна толерантност в раздела „Моята енциклопедия –Културното наследство на България” са представени, както българските манастири и възрожденското изкуство, така и османотурските паметници.

-В урока „Българите и техните съседи”, задача 2 е публикуван текст за живота на Св. Георги Софийски, който бил убит от „местните османлии” и „изгорен на клада”, защото не искал да „приеме исляма”.
Смятам, че е редно да има допълнителен текст за децата, в който да бъде обяснено, че този подход на насилствена ислямизация е съществувал, но отново да се подчертае, че не религията е агресивна, а политиката на империята. В конкретния случай смятам, че така поднесена историята за житието на Св. Георги Нови Софийски, е налице противопоставяне на християнство срещу ислям и се създава предпоставка за дискриминация на религиозна основа.

-В урока „Движение за българска държава”, задача 7 е зададен въпрос относно това, на кого принадлежат думите: „Българи, турци, евреи и прочие ще бъдат равни във всяко отношение..” Формулировката на въпроса е носител на описанието, че и турци, и евреи ,и прочие са били поробени „рая”, т.е. също толкова безправни. Животът на всички, влизащи в категорията „рая” е бил еднакво непоносим. Не бива да се допуска противопоставяне между отделните етноси.

-В урок 15 „България през 14 век” коректно е пресъздаден моментът на завладяването на „балканските държави” от „османските турци”. Добро впечатление прави уточнението, че са завладяни балканските страни Византия, България и Сърбия , а не както в повечето случаи, в учебните помагала, се среща завладяването на само на България, без да се изброяват останалите балкански страни. По този начин се охарактеризира експанзивната имперска политика.

-Като пример за етническа толерантност може да се приеме следния текст към същия урок: „...в българското общество живеели различни по език и вяра общности ....евреи, арменци, а в столицата и в черноморските градове квартали на италианци от Венеция и Генуа. През 14 век се заселии кумани, власи, татари. На Балканите имало и общности от роми”.

-Урок 17 „Българите в Османската империя”. Първите 2 точки дават ясна представа как е структурирана и как функционира Османската империя: 
„..Византийският опит бил използван при градежа на османската държава...в османската държава човешките права се определяли от вярата. Мюсюлманите заемали всички държавни длъжности (така като е било и с длъжностите във Византия – само от християни)...Приемането на исляма било единствен път за издигане в обществото.” 
Авторите в две изречения дават информация и за исляма, синтезирано и с много позитивизъм, че религията ислям учи, че „човек е длъжен да върши добро, да бъде честен, да прощава и да помага на бедните”. Много поучително и възпитателно е следващото изречение, че: „всички религии учат вярващите на добро и взаимопомощ, но могат да бъдат използвани и за насаждане на вражда и омраза между хората.”

-„Чистият път”, Иван Вазов,
Разказът дава пластична представа за живота в империята, споменава се и словосъчетанието „турското правителство”, което е неточно, но в конкретния случай не могат да се правят „корекции” и „редакции”на Вазовия разказ.

6. Читанка за четвърти клас, Румяна Танкова, Виктор Самуилов

-„Намереният късмет” – турска народна приказка
За съжаление само една турска народна приказка. Би било добре, ако в читанката бяха намерили място и други приказки или произведения, представящи богатата култура на отделните етноси, живеещи в пределите на страната – арменски, еврейски, ромски и т.н.

7. Български език за 4 клас, Румяна Таноква, Катя Чернева, Ваня Иванова

-В урок № 18 е публикуван кратък текст от Леда Милева за нос Емине, в който се споменава и легендата, според която „четирдесет български девойки се хвърлили в бездънна пропаст, за да не ги поробят”. Дотук нищо смущаващо. Притеснително би било, ако в клас започне дискусия за поробване, за „турско робство” и т.н. Според мен при публикуването на легенди като тази, трябва да има и обширен обяснителен текст.

-Урок № 14 „Залезът на Второто българско царство” 
„Българските зами станали част от огромната Османска империя. Завоевателите били с друга религия – мюсюлманска. Те покорили и други християнски народи. Българите нямали равни права с мюсюлманите”. – тук смятам, че има неточност – от едната страна имаме етническа категория (българи), а от другата страна – религиозна – (мюсюлмани). Или да се де каже, че българите нямали равни права с османците, или – християните нямали равни права с мюсюлманите. Така, както е формулирано в учебника изречението, предполага форма на непряка дискриминация, защото има противопоставяне на българи срещу мюсюлмани, а болшинството от населението, които изповядва исляма към днешна дата са етническите турци. 
„Не можели (българите) да участват в управлението и в армията...били натоварени с много повече и по-тежки данъци....Много от българите с големи насилия били принуждавани да приемат религията на завоевателите. Други доброволно приемали исляма. Поробените се вдигали на бунове, но империята била много силна и ги потушавала.” Защо тук фигурират само българите?!? Редно е да се изброят и още поне два християнски народа, които са били в границите на империята, и които са били принуден ида приемат исляма. При такава формулировка на горното изречение, учениците биха останали с впечатление, че насилствената ислямизация е била едва ли не „лично” отношение към българите. Не. Би трябвало авторите да обяснят, че действително е имало такава политика на насилствено приемане на исляма, и тази политика на империята е била прилагана към всички християнски народи - българи, сърби, гърци в пределите на Османската империя.

15. Читанка за трети клас, Татяна Борисова, Екатерина Костова, Катя Никова, Николина Димитрова
-Наблюдава се дискриминация, макар и не пряка, по отношение на етническите и религиозни празници – в съдържанието на учебното помагало са намерили място детски стихотворения, разкази и приказки, посветени само на християнските празници – Коледа („Детска коледна песен”, Любен Каравелов, „Гост” по Константин Константинов), Сурва („Пъстра суровачка”, Галина Златина), Цветница и Велкиден („Лазарки”, народна песен, „Цветница”, Ран Босилек, „Великден”, Елисавета Багряна, „Великден”, Дора Габе), Гергьовден („Свети Георги”, Ран Босилек, „Срещу Гергьовден”, по Константин Константинов). Единствено изключение тук прави преданието за ромската Нова година, разказано от Йосиф Нунев „Василица”. За съжаление в читанката липсват разкази, стихотворения, предания от и за ромски, турски, еврейски и арменски празници и обичаи.

Става ясно, че т. нар. Комисия за "защита" от дискриминация е фактически комисия ЗА дискриминация на българските граждани от български етнически произход. На всичко отгоре членовете й проявяват завидна неграмотност. Например: настояват да се използва словосъчетанието "афроамериканец" вместо негър. Те, горките, изглежда не са чували, че има чернокожи африканци, които не са американци. Но има и бели африканци, напр. в Южна Африка; арабите в Северна Африка също спадат към бялата, европеидната, раса. Ето защо чернокожият африканец не може да бъде наричан просто "африканец", защото това нищо не означава. На всичко отгоре има негри в Южна Америка - те как да бъдат наричани? Нали "афроамериканци" се отнася за чернокожите граждани на САЩ? Или ще има и бразилски "афроамериканци".
В българската дума "негър" няма нищо обидно. Колкото до турското робство - 500 години си е било робство и само на турците може да им хрумне да го наричат "присъствие", "владичество" и прочее глупости. А това, че те си имат българи-ибрикчии - боклуци има сред всеки народ...



Гласувай:
15
0


Вълнообразно


1. patzolino - Аз ли нещо не разбирам,
15.08.2012 11:36
или т.нар. КЗД тотално не си знае мястото и се завира където не й е работа?!

Каква дискриминация търсят в учебниците? Един ден четох, че същите тия хубостници се занимавали с някакъв учебник, в който били дадени само мъжки професии. Ние Министерство на образованието нямаме ли?!?! Що за идиотия е точно тая комисия да прави рецензии и корекции на учебния материал?

Явно това е последната стъпка в закопаването на българското училище. В тая държава освен цигани, след време ще има само неграмотни, прости, необразовани и хора без никаква квалификация. Това ли е бъдещето на България?
цитирай
2. анонимен - Отврат
15.08.2012 11:37
Абе, малоумници, кой ви каза че комисията за защита от дискриминация трябва да бъде цензор на учебник по история. ИСТОРИЯ!!!! Американците отричат ли си расизма? Нали ако го промените в такава светлина ще си признаете, че дискриминирате малцинствата в НАСТОЯЩИЯ момент и то въз основа на наученото по история? Микроумни малоумници с една бразда от катастрофа с джип!!!
цитирай
3. sparotok - !
15.08.2012 15:40
Ако това се случваше само в България щях да се изплаша. Факт е обаче, че подобен подход на тълкуването на историята и етническата терминология се наблюдава и в Западна Европа.

Мой познат от Франция се възмущаваше, че историята на страната му е осакатена, всичко, което буди националното достойнство е отстранено, някои герои са поставени в негативна светлина, а подрастващите са принудени да учат за някакви африкански царе, чиито имена са известни само на шепа специалисти...

Не знам кой диктува и се опитва да наложи това безумие, но със сигурност разполага с голямо влияние и много средства...

Господ да ни пази!
цитирай
4. nikikm - Цитат:
15.08.2012 22:17
"КОМИСИЯТА ЗА ДИСКРИМИНАЦИЯ ОБЕЗБЪЛГАРЯВА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ."
Добавям:"И ДИСКРИМИНИРА!"..
цитирай
5. nikikm - О,неразумни нахалнико,
15.08.2012 22:21
анонимен написа:
Абе, малоумници, кой ви каза че комисията за защита от дискриминация трябва да бъде цензор на учебник по история. ИСТОРИЯ!!!! Американците отричат ли си расизма? Нали ако го промените в такава светлина ще си признаете, че дискриминирате малцинствата в НАСТОЯЩИЯ момент и то въз основа на наученото по история? Микроумни малоумници с една бразда от катастрофа с джип!!!


нима ни караш да се примиряваме със причинаващите ни смърт? Дали ни смяташ за глупави или самият ти нещо....?!
цитирай
6. анонимен - В т. 7 в урок № 18 на Леда МИЛЕВА отн...
16.08.2012 11:18
В т.7 в урок № 18 на Леда МИЛЕВА относно 40 девойки,които се хвърлят в морето е писано,че е на нос Емине,а не е ли на нос Калиакра?
цитирай
7. анонимен - За "етническите турци"
16.08.2012 14:25
Аз смятам, че в България ако изобщо има етнически турци, то те са не повече от няколко хиляди. От 20 години ДПС провежда политика на турцизация на страната поддържайки тезата, че всички мюсюлмани у нас са турци (и то етнически!). След Освобождението от ТУРЦИТЕ, голяма част от тях бягат от България и се връщат в днешна Турция. Малкото останали тук етнически турци едва ли са направили такова поколение, че сега да ги обявяват едва ли не като втори етнос в България. Истината е, че огромната част от българските мюсюлмани са чисти българи, насилствено или не приели исляма за своя религия. По време на Османската империя турският (а не османският) език са били официални в империята и е било нормално да се е знаел и от завладените народи. Поради политиката на ислямизация българите-мюсюлмани са били длъжни да знаят турски език и да го говорят на обществени места. Също така са били задължавани да приемат турско-арабски имена, както да кръщават така и децата си. Тези хора не са преставали да бъдат българи по етнос. Те са също толкова българи, колкото и българите от Волжка българия, които също приемат исляма за своя религия. По логиката на ДПС това трябва да е било друга турска, а не българска държава. Защо КЗД говорят само за турците. Нима няма текстове за ромеи (гърци)? Нима следосвобожденските класици не са писали и срещу опитите на гърците да погърчват българите-християни? Ами стотиците вицове за евреи и арменци. Тях трябва ли да цензурираме? Цялата кампания на КЗД е всъщност кампания на членовете й от ДПС. Те са българи като взимат заплата от българската държава и веднага стават турци като се борят срещу "дискриминацията".
цитирай
8. анонимен - Емил Боев
16.08.2012 15:27
Разбира се че тези 40 български девойки се хвърлят в морето от нос Калиакра за да не бъдат обезчестени и поробени от турците! Там има и паметник дори! Който иска може да отиде и да го види и да положи цветя! А това за нос Емине е пълна глупост! Пишат ги хора които изобщо не познават историята! Тази пък измислена комисия за дискриминация на българскиа народ трябва да отиде на съд! Не може турци да правят корекции на българската история и литература!
цитирай
9. анонимен - не мога да повярвам
16.08.2012 16:10
Тези имат ли си на идея кои са Ботев, Левски, Вазов? Ходили ли са на училище /имам впредвид българско такова/? Не мога да повярвам, че има хора, които биха представили Левски като " нарушител ", камо ли да пишат препоръки други да го правят! А какво да кажем за въпросната "османска полиция"? Иван Вазов бил написал " турското правителство ". Че от къде да му хрумне на човека, че в 21 век няма да има турци, а османлии. Как да се сети, че ще има такава комисия?
Препоръка към съвременните пишещи братя: Уважаеми приятели, преди да публикувате каквото и да е произведение дайте го на КЗД да го цензурира преди да е излязло, а не постфактум.Така ще Ви боли по-малко главата.А и авторите на учебници няма да се чудят какви обяснителни бележки да пишат след 100 години. Не мога да повярвам до къде е стигнало невежеството на някои хора в България! Много ми е интересно чии интереси обслужват.Всъщност - чужди.То е очевадно.Ако ли пък това се дължи само на умственият им багаж - жалко.Жалко, че в 21 век има толкова непросветени хора на такива отговорни места.Защото това, което правят е една АНТИБЪЛГАРСКА ПРОПАГАНДА и аз мисля, че трябва да се вземат много сериозни мерки такъв позор да не се повтаря повече.НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА ПОСЯГА НА СВЕТИНИ КАТО БОТЕВ, ЛЕВСКИ, ВАЗОВ! Ако не бяха тези "нарушители" дали щеше да ни има на картата не зная, но зная,че именно благодарение на тези хора народът ни е оцелял като нация.За това долу ръцете от иконите на народа! Всичко могат да ни вземат, но не и българското самосъзнание.Защото където и да отидем по света ние ще си останем БЪЛГАРИ! Някой хора много се постараха да прокудят народа ни от държавата, но знайте, че няма да успеете да прокудите всички! По тези земи от 681г. шестват българи и въпреки всички атаки срещу тях те са все още тук. И ще ги има и за вбъдеще. Комисията да седне и да помисли за дискриминацията над българският народ.Да помисли как да го върне обратно в родината му, а не да се рови из текстовете на писатели,за които явно не е чувала
цитирай
10. evrazol - Руско-Турската война
16.08.2012 21:00
ние наричаме освободителна. Понеже ни освобождава от Османско присъствие.
цитирай
11. doctora - доктора
17.08.2012 00:39
точно така ... всичко това касае целия човешки род ... и ескимосите дори живеещи уж природосъобразно ... кръговрата се върти, а хората не го осъзнават дори ... поробители и поробени си сменят местата и никой не вижда какво имаше предвид носещия не мир, а меч - иисус под думите ПРОШКА ... или ще си простим хората и ще прекъснем порочния кръг на времето или отиваме право в каменната ера, че и може да се изгубим като вид, защото повторенията на първи клас не могат да бъдат до безкрай.... амин... напоследък откривам много хубави блогове в майка българия, радват душата ми и интересно е че периодите на възникване са 2008 - 2009 - 2010 години ... събуждат се авангарда на децата на светлината ... мъти се морето на вечността ... интересно какво носи промяната в носещата програма ... дано сме живи и здрави да видим ... успехи ...
цитирай
12. nikikm - Докторе,
17.08.2012 23:49
цитат:"..предвид носещия не мир, а меч - иисус под думите ПРОШКА ... или ще си простим хората и ще прекъснем порочния кръг на времето или отиваме право в каменната ера.."

Да не отварям въпрос за библията,доколко е истинска,НО ПРОШКАТА ИМА ДВЕ ЛИЦА,ЕДНОТО ОТ КОИТО Е ПООЩРЯВАНЕ НА ЗЛОТО! ТАКА,ЧЕ УМНАТА,А БЪЛГАРИТЕ, ОТ ВЕКОВЕ СТРАДАМЕ ОТ БЕЗХАРАКТЕРНОСТ.И знаеш ли,колко хубаво е ДА ИМАШ НОРМАЛЕН ПРОТИВНИК,С НОРМАЛНИ ЧОВЕШКИ РЕАКЦИИ?! НЯМА ТАКОВА НЕЩО ДНЕС И НЕ ОЧАКВАЙ! ДУХ-МАКСИМАЛНО,СИЛА-МАКСИМАЛНО, НЕ ВЯРВАЙ! КОЕТО НЕ ОЗНАЧАВА,ЧЕ ТРЯБВА ДА БЪДЕШ ЗВЯР,НИТО ПЪК БЕЗХАРАКТЕРЕН ПОМИЯР! дАНО СИ МЕ РАЗБРАЛ?!
цитирай
13. анонимен - За религията !!!
20.08.2012 01:10
ХII. Пътят към социалния хаос
Какво представлява социалната сфера? Как би могъл един Префект да създаде хаос сред нея? Няколкото примера, които успях да събера от историята, лежат изцяло на страната на съдбата (или волята Божия), и нямат нищо общо с плановете на хората. Определено никой, освен Всемогъщият не може да насочва епидемии и чума срещу хората и без значение колко мъдри стават хората по време на болести и смърт, няма никаква вероятност, че някога ще успеят да предизвикат такива бедствия. И въпреки това съществува по-фин начин за подготовка на социалната база към едно ново състояние, начин, който изисква драстична промяна, и по този начин лесно може да бъде приет за вид хаос.
Обясних, че тази сфера намира своята основа в образованието: да се контролира образованието означава даден човек да държи социалната сфера в ръцете си. По този начин промяната трябва да се случи в пределите на учебните зали. От това следва, че за да може тази промяна да има някакво влияние върху населението, образователната институция, която споделя съобщението си, трябва да бъде широко разпространена. За нещастие, трябва да признаем, че в този момент не съществува такава институция.
Освен ако не вземем Светата католическа църква като маяк на учението. Сред нейните свещени стени могат да се обръщат душите на хората, да се насочват и окуражават да променят света. Ако не беше могъщата институция, която води началото си от Рим, щяха да са нужни десетилетия, ако не и столетия, да се задействат средства, които да променят толкова много човешки сърца и души. И сред тези зали трябва да се състои подобен катаклизъм. Църквата трябва да разшири визията си, така че да може да води хората не само към вечното спасение, но и към една дълговечна държава тук, на земята.

http://www.imadrugpat.org/OVER.htm

Разбира се това се отнася и за юдаизма, исляма, православието и т.н.
Власта(Върховенството) е по-важна за елита от развитието на човеците.

http://www.youtube.com/watch?v=6DFvmYe0rQk
цитирай
14. schumpov - По същия начин внимателно са зам...
21.08.2012 15:22
По същия начин внимателно са заменени изрази и думи, когато се говори за комунизма.Няма комунистически репресии - пишат и говорят за тоталитарни, но в България управляващата партия бе и още е Бългаска Комунистическа Партия (БКП), а не Б. Тоталитарна партия. Колко от поръчителите на изследването не са свързани ( генетично даже) с БКП. Колко от "изследователите" не са мекерета. Напишете имената им и биографята им и тогава ше е ясно защо пишат така. Изводът е , че комунистите , независимо турци или българи, са вредни за държавата. Лустрацията е необходима.
цитирай
15. schumpov - Авторът на блога ще одобри преди ...
21.08.2012 15:25
Авторът на блога ще одобри преди това написаното, ако не екомунист безродник и е патриот толкова колкото и В.Д.
цитирай
16. анонимен - Amai zashto li se chudim?
25.08.2012 13:45
Medijata bulva chalga s tekstove ot nivo pod nulata, politicite se razhojdat po sveta kato marionetki, a teja deto pravjat obrazovatelni analizi sigurno sa specialisti vuv vsjaka edna druga oblast, no e i v tazi, v kojata ili za kojato sa napravili ili pravjat dadenija analiz. Tuk podnasjam izvinenija i kum edna "shepa Spartanci", koito opredeleno se opitvat da suhranjat, onuj, chisto bulgarskoto, koeto ni e suhranilo prez vekovete...I kakto e pishelo njakoga na bulgarskite moneti "Boje, pazi Bulgarija" samo bih dobavila i vrazumi tozi narodets gubesht samolichnostta si...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lyubomircholakov
Категория: Политика
Прочетен: 3142889
Постинги: 581
Коментари: 2011
Гласове: 3302
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Ноември, 2020  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30